Niedawno przez przypadek natknęłam się na informację o kursie dla merchandiserów organizowanym przez jakąś włocławską firmę organizującą kursy, merchandiser Włocławek. Kurs nie wydaje się ani zbyt trudny, nie jest też bardzo drogi, dlatego skłaniam się do wzięcia udziału w tym szkoleniu. Gdyby udało mi się zdać egzamin końcowy i uzyskać dyplom, na pewno byłoby mi łatwiej znaleźć pracę w zawodzie merchandisera. Nigdy nie myślałam o pracy w tym zawodzie, ale im dłużej o tym myślę, tym wydaje mi się to lepszą opcją. Ponadto, taki kurs to zawsze dodatkowy punkt w CV,
1. Merchandising – podejście praktyczne
- Zdefiniowanie pojęcia
- Słownik Merchandisingu
- Producent kontra detalista
- Czynniki skłaniające do zakupów
- Zasady zachowań konsumentów
- Ewolucja handlu i kierunki rozwoju
2. Skuteczność Merchandising’u
- Elementy Merchandising’u i narzędzia pracy Merchandisera
- Strategiczne miejsca w sklepie
- Poziomy ekspozycji w sklepach
- Reguła prawej ręki
3. Potęga impulsu podświadomości
- Merchandising zmysłów
- Impuls wzrokowy i jego potęga
- Możliwość dotyku
- Zmysły zapachu i smaku
- Impuls słuchowy
- Kolory i światło
- Przestrzeń i ruch
- Bramy zmysłowe i ich wpływ na decyzje o gustach
4. Techniki Ekspozycji
- Rodzaje sklepów detalicznych
- Idealna półka z produktami
- Organizacja promocji
- Wykorzystanie POS-ów
- Ćwiczenia na własnych produktach (w przypadku szkoleń zamkniętych)
5. Praktyczne ćwiczenie zasad merchandisingu z pozycji konsumenta
- Świadome zachowania konsumenckie
- Tanio czy dobrze (zawsze masz wybór)
- Koszyk pełen okazji – kto najskuteczniej drenuje portfel klientów
- (ćwiczenie praktyczne w dużej galerii handlowej) Jak świadomie kupować? (burza mózgów)
- Asertywność w zakupach i negocjowanie w sklepach
- Jak ograniczyć wpływ reklamy i marchandising’u w swoim życiu