Termin merchandising pochodzi od angielskiego słowa merchandise, czyli dóbr przeznaczonych na sprzedaż (towaru). Termin ten nie ma w języku polskim swojego odpowiednika, dlatego dla potrzeb rynkowych zostało zaadaptowane słówko angielskie. W dosłownym tłumaczeniu merchandising oznaczałby towarowanie – takie słowo w języku polskim jednak nie występuje.
Zgodnie z definicją, merchandising obejmuje sposoby wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój sklepu i sposób prezentacji produktów, merchandising to przede wszystkim walka o miejsce dla produktów i przestrzeń na półkach, merchandiser Biała Podlaska.
Merchandising to ponadto informowanie w sposób atrakcyjny, zrozumiały i przekonujący o lokalizacji danego sklepu, jego asortymencie, nowościach, przecenach, towarach godnych uwagi oraz rozmieszczeniu stoisk. Informacja ta jest zróżnicowana w zależności od rodzaju osób. Podstawowymi targetami merchandisingu są osoby:
- które nie miały zamiaru wchodzić do sklepu, ale coś je w nim skusiło,
- które weszły do sklepu po określony produkt, ale mogą kupić coś jeszcze,
- które są stałymi klientami i należy zadbać, by nimi pozostali.