Merchandiser, a więc osoba zajmująca się prezentacją produktów w przestrzeni sklepowej, musi pamiętać o bardzo wielu zasadach skutecznego marketingu wizualnego. Nic zatem dziwnego, że czasem popełnia błędy – musi się ich jednak wystrzegać, jeśli chce, by jego praca była jak najbardziej efektywna.
Jakie błędy najczęściej popełniają merchandiserzy? Podstawowym i jednocześnie najbardziej szkodliwym błędem jest nieumiejętne ułożenie produktów na półce, a więc takie, które potęguje chaos i wrażenie nieładu. Nieuporządkowany asortyment jest dla klientów bardzo zniechęcający.
Kolejny błąd jest odwrotnością poprzedniej sytuacji – chodzi o nieregularne uzupełnianie produktów, skutkujące pustkami na półkach. Niewidoczne ceny to kolejny kardynalny błąd. Dla klientów uciążliwe mogą być również problemy w komunikacji między regałami, a merchandiserzy często nie biorą tego pod uwagę.
Błędem, wbrew pozorom, może być równocześnie duża nadgorliwość pracownika, związana ze zbyt częstymi zmianami ekspozycji bądź ułożenia towarów – pamiętajmy, że klienci szybko się przyzwyczajają, a ciągłe zmiany miejsca (zwłaszcza popularnych artykułów) wzbudzają irytacje.
nie znoszę, jak w moim ulubionym sklepie zmieniają ułożenie produktów